Wyjazd do Jastrzębiej Góry ;)

Ostatni tydzień września klasy 2b i 2c spędziły na integrującej wycieczce w Jastrzębiej Górze. Kiedy w dniu wyjazdu zostawialiśmy naszych  zrozpaczonych rodziców, nie wiedzieliśmy jeszcze,  co nas czeka…

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Gdańsk. Mimo że przez każdego z nas to miejsce zostało zwiedzone już wcześniej wzdłuż, wszerz i w poprzek, zachwyciła nas (a może przeraziła?) ilość kawiarenek i barów, niestety z widocznym brakiem Biedronki na Starówce. Miła pani przewodniczka wtajemniczyła nas w historię tego miasta. Pokazaliśmy również naszą wytrzymałość, wspinając się na wieżę Kościoła Mariackiego po tylu schodkach, że nie wiedzieliśmy,  w której sferze nieba jesteśmy, popędzani przez panią profesor od wychowania fizycznego.

We wtorek najciekawszym punktem programu okazało się fokarium na Helu, w którym pluskające się foki najwyraźniej były bardziej wyspane od nas.

Nazajutrz odkrywaliśmy uroki krajobrazu przemysłowego w Żarnowcu w towarzystwie ogromnych posągów dinozaurów.Następnego dnia mieliśmy przyjemność być gośćmi pana bursztynnika, który mimo nieco pirackiego wyglądu, okazał się bardzo miłym pasjonatem . Nawet sypnął naszej koleżance bursztynem w dekolt. Wieczorem przy ognisku podziwialiśmy umiejętności wokalne pana profesora Borkowskiego (który był zdecydowanie lepszy od nas). Szkolny chór z pewnością przyjąłby go jako solistę.Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy muzeum w Szymbarku, gdzie śpiewaliśmy po kaszubsku. Pan przewodnik opowiadał nam również o Sybirakach, wykorzystując przejmujące eksponaty udostępnione w tym skansenie.

Charakterystyczną cechą wycieczki były wszechobecne schody – w Kościele Mariackim, w latarniach morskich, wieżach widokowych – które śniły nam się po nocach. Jesteśmy przekonani, że wystarczy nam zajęć wychowania fizycznego na cały rok.

Choć współczujemy opiekunom, którzy musieli nas pilnować dniami i nocami, z radością możemy stwierdzić, że wycieczka była udana. Rok szkolny 2012/2013 uważamy za (dobrze) rozpoczęty.
Zapraszamy do zapoznania się z fotogalerią z wyjazdu 😉