Wycieczka do Austrii i Włoch

W dniach 4-10 czerwca miała miejsce szkolna wycieczka do Austrii i Włoch. Plan zwiedzania każdego dnia był dość napięty, lecz zdeterminowani uczniowie poddali się wszystkim wyzwaniom tego wyjazdu. Pierwszego dnia tuż po przyjeździe młodzież zakwaterowała się w ośrodku położonym na wysokości 1550 m.n.p.m. umiejscowionym na stoku. Następnie wszyscy wjechali na szczyt góry Gerlitzen. Schodząc ze szczytu każdy mógł się zachwycać urokiem krajobrazu górskiego. Dzień drugi był równie udany, gdyż wspinaliśmy się na Raggaschlucht – najgłębszy skalny wąwóz na terenie Austrii. Chwilę potem udaliśmy się do pobliskiego miasteczka Villach – gdzie nadarzyła się okazja by zakupić pamiątki. Dzień trzeci rozpoczął się przyjemnym rejsem statkiem, gdzie dopłynęliśmy do miejsca, w którym musieliśmy się wdrapywać na szczyt by dostać się do rezerwatu makaków. Małpy te wywołały wiele uśmiechu na twarzy niejednego zwiedzającego. Dzień czwarty przyniósł wycieczkę do Wenecji będącą jedną z największych atrakcji wyjazdu. Po około czterogodzinnej jeździe nadszedł czas na rejs statkiem, aby dotrzeć do upragnionego miejsca. Z pomocą sympatycznej przewodniczki mieliśmy okazję zaznajomić się z zabytkami tego urokliwego miasta. Zjedliśmy włoską pizzę, kupiliśmy pamiątki oraz porobiliśmy masę zdjęć. Ostatni dzień był równie ekscytujący jak poprzedni –  tym razem udaliśmy się do Wiednia, gdzie podziwialiśmy Hofburg, Katedrę Św. Szczepana oraz zabytkowe centrum miasta. Po wyczerpującym dniu około 20 zatrzymaliśmy się w Czechach na obiadokolacji. W okolicach godziny 4 nad ranem wróciliśmy do Łodzi bogaci w nową wiedzę i doświadczenia. Ta wycieczka pozostanie na długo w naszej pamięci.